family

family

sibling

sibling

sweets heart

sweets heart

BESTIES FOREVER !

BESTIES FOREVER !
blogger. Dikuasakan oleh Blogger.

Sabtu, 13 April 2013

PERASAAN ,

Assalamualaikum ,hai kawan-kawan .. :)

ewahhh ,terlampau rajin la pulak nak mengupdate blog niy .. bulan 4 niy banyak la pulak luahan rasa .. yang sorang luah yang tu , sorang lagi luah yang nie .. sebagai kawan jadi la pendengar yang setia , supaya kurang sikit beban kawan .. ok , .seperti tajuk yang telah ditetap kan sejak awal tadi ,Perasaan ?
Perasaan nie macam-2 sebenarnya , sayang ,rindu ,kecewa ,sedih , suka dan macam-macam lagi laa , byk sebenarnya kalau nak cerita pasal perasaan nie , tapi biase la budak-budak remaja sekarang ,semua ye berkesahkan tentang ape lagi kalau bukan C.I.N.T.A ~ ouhh ,sungguhh ................
Korang yang perempuan nie mesti penah berkawan dengan lelaki kan , maksud disini bukan kawan mesra ,tapi kawan sejak dari kecik , kira macam kawan rapat atau seumpaannya la .. mesti ade kan , walaupun sorang .. tapi korang penah tak rase sesuatu perasaan yang lain bila dah besar , perasaan yang lebih dari seorang kawan rapat ..perasaan sayang lebih sayang dari seorang sahabat ..sesetengah orang mesti ade kan , tapi sesetengah ye tak ..

Lumrah la kalau rase macam tu , laa macam cekarama dalam TV tu ,. mula-2 kawan ,last kawin .. bukannya susah pun kan ,tapi ade jugak tidak ..tapi episod kali nie ,usia masing-masing baru je mencecah 18 tahun ,tak tahu ape akhir dihujung episod nya nanti ,memdebarkan kan ? tapi masing-masing macam saling sayang menyayangi ,tapi yang pasti si perempuan sayang lelaki tu ,tapi si lelaki ? i don't no ..mugkin ade ,dan mungkin nya tak ,.

Ape yang pasti rancangan ALLAh itu indah , ape yang Allah telah tetap kan kita harus terima dengan redha ,kan ? inn sha Allah , ape yg telah ditetapkan akan menjadi indah buat kita sebagai umat nya , A.M.I.N ~


  • buat sahabat ,lakukan solat istikhrah semoga kamu ,mendapat pentunjuknya ,adakah die adalah jodoh kamu ,, disini daku titip kan segala kelengkapannya , semoga kamu yakin dia adalah jodoh kamu .
Lafaz niat:-
Ushalli Sunnatal Istikharaati Rak’ataini Lillahi Ta’aala
Sahaja Aku sembahyang sunnat istikharah 2 rakat tunai kerana Allah Ta’ala

Rakaat pertama-
Baca surah Al-fatihah dan surah Al-kafirun

Rakaat kedua-
Baca surah Al-fatihah dan surah Al-ikhlas

Selepas salam, bacalah doa yang disarankan dalam istikharah.
Dalam berdoa sebaiknya menyebutkan permintaan yang ingin diberikan petunjuk oleh Allah s.w.t. misalnya: “Ya Allah, jika hal ini….(sebutkan namanya)”
Doa istikharah
Setelah selesai solat, berdoa seperti yang dianjurkan oleh Rasulullah SAW:
.
doa solat istikharah
.
Allaahumma inni astakhiiruka bi’ilmika, wa astaqdiruka biqudratika wa as aluka min fadhlikal azhiim. Fa innaka taqdiru wa laa aqdiru, wata’lamu wa laa a’lamu, wa anta allaamul ghuyuub.

Allaahumma inkunta ta’lamu anna haadzal amra khairun lii fii diinii wama’aasyii wa ‘aaqibati amrii, ‘aajili amrii wa aajilihi faqdurhu lii wa yassirhu lii tsumma baarikliifiihi. Wa inkunta ta’lamu anna haadzal amra syarrun lii fii diinii wa ma’aasyii wa ‘aaqibatu amrii ‘aajili amrii wa aajilihi fashrif annii washrifni ‘anhu waqdur liyal khairahaytsu kaana tsumma ardhinii bihi, innaka ‘alaa kulli syai-in qadiir
Ertinya:-
“Ya Allah, aku memohon petunjuk memilih yang baik dalam pengetahuanMu, aku mohon ditakdirkan yang baik dengan kudratMu, aku mengharapkan kurniaMu yang besar. Engkau Maha Kuasa dan aku adalah hambaMu yang dhaif. Engkau Maha Tahu dan aku adalah hambaMu yang jahil. Engkau Maha Mengetahui semua yang ghaib dan yang tersembunyi.
Ya Allah, jika hal ini dalam pengetahuanMu adalah baik bagiku, baik pada agamaku, baik pada kehidupanku sekarang dan masa datang, takdirkanlah dan mudahkanlah bagiku kemudian berilah aku berkah daripadanya.
Tetapi jika dalam ilmuMu hal ini akan membawa bencana bagiku dan bagi agamaku, membawa akibat dalam kehidupanku baik yang sekarang ataupun pada masa akan datang, jauhkanlah ia daripadaku dan jauhkanlah aku daripadanya. Semoga Engkau takdirkan aku pada yang baik, sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas setiap sesuatu.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan